niedziela, 10 grudnia 2017



Jadąc w piątek autem zobaczyłam niedaleko Soniczkova kroczące po polu takie dwa piękne okazy.



Zdjęcia są z neta, bo nie jechałam sama i dlatego nie mogłam się niestety zatrzymać, by uwiecznić samodzielnie te żerujące żurawie.
Zaskoczona tym widokiem, poczytałam trochę i już wiem, że mam dość duże szczęście, bo tych ptaków jest w Polsce tylko około 5-7 tyś par! Co ciekawe, ostatnio można je spotkać bliżej osad ludzi, ponieważ nauczyły się, że łatwiej jest im zdobyć w takim sąsiedztwie pokarm. Martwi mnie tylko, czy ta parka jeszcze odleci do ciepłych krajów, czy zdąży, czy niestety z jakiegoś powodu została tu na zimę i jak wobec tego poradzi sobie w takiej sytuacji, czy przeżyje mrozy.

Poza tym nałogowo oglądam seriale. Jedni zajadają stres, ja zaś przenoszę się w celulozowy świat filmu.
Obejrzałam więc jednym tchem Opowieści podręcznej, Stranger Things 2, The Bridge, Broadchurch, Grace and Grace, Intruz i jeszcze kilka innych oraz 5 sezonów genialnego Ray Donovana, ach i och!!  co za serial, co za aktor!!! No i jeszcze mroczny i niezwykły Dark. Czekam na kolejne sezony obu z nich. Oczywiście jest też kolejny sezon Walking Dead-  jutro ostatni odcinek, na kolejną część znów trzeba czekać aż pół roku. W między czasie kilka filmów fabularnych i kilka książek, ale te czyta mi się źle, bo wzrok mi wieczorem siada :/

Coraz trudniej znaleźć mi coś, czego jeszcze nie obejrzałam ;)
Ale za to co rusz wpada mi coś do ucha, tak jak utwór własnie z serialu Dark





Dobrego tygodnia
sonic


18 komentarzy:

  1. A wiesz, że kilka dni temu również u nas ,w Dolinie Baryczy , widziałam stado żurawi na polu po skoszonej kukurydzy. Było ich dużo- ok. 40 sztuk. Pewnie zatrzymały się w drodze do ciepłych krajów :) i pojadły sobie :) Trzymam kciuki jutro !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to mam nadzieję, że te też były w drodze !
      Trzymaj, a ja przezornie nie dziękuję ;)

      Usuń
  2. no martwię się nieodlecianymiu żurawiami...

    OdpowiedzUsuń
  3. po pierwsze ostatnio widziałam klucz żurawli i się zdziwiłam, że tak późno...
    po kolejne też tak mam że uciekam w inne światy...
    a na koniec widzę, że rekomendujesz Dark, to se zobaczę
    tylko zapiski podręcznej nie wiem skąd ?? na netfliksie nie ma (((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://alltube.tv/serial/opowiesc-podrecznej-the-handmaids-tale/4113 - opowieść p.
      http://seriale.co/ray-donovan/ - ray donovan

      jest jeszcze jeden serwis filmowy , dużo tytułów - vider.info

      Usuń
    2. dziękuję )) Zaczęłam Dark...intrygujący a muza jak w najprzedniejszych kryminałach, horrorach )

      Usuń
  4. Seriali nie oglądam, więc nie mam zdania. Wydawało mi się, że żurawie już odleciały, ale się nie znam na ptasich odlotach, może te tak mają.

    OdpowiedzUsuń
  5. One nie odlatują do Ciepłych krajów, jak bociany, głownie odlatuja na zachód Europy. Siedzą u nas tak długo, aż nastaną mrozy i pola zasłoni śnieg. Przylatuja też bardzo wcześnie -maja po prostu blisko. Bardzo je lubię, u mnie odd wczesnej wiosny krzyczą za lasem, ale są bardzo płochliwe, tudno je podejść na dobre zdjęcie. Ja lubię filmy historyczne, osadzone w w ładnych krajobrazach. Może dltego, że takie klimaty mnie uspokajają? Nie tawię żadnej jatki, wrzasków i głupawki. Może być też fajny kryminał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mnie uspokoiłaś :) fajny kryminał to Bridge i Intruz , The Killing i taki trochę sf - 11.22.63 ( to tytuł)

      Usuń
    2. Film z gatunku tych, co lubię to np. Kuzynka Rachela, oczywiście historyczny, Fajnie też jak taki film oparty jest na faktach to zaraz sobie szukam i dowiaduję się więcej.

      Usuń
  6. Właśnie w niedzielę skończyłam Dark, ale pojawił się drugi sezon The Crown i tak właśnie, od książki do serialu. Żurawie to piękne ptaki, a to może i zima nie będzie taka sroga, że nie odleciały...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie widziałam żurawi tak blisko, czasem w locie i byłam w szoku, jakie są wielkie i jakie mają piękne te ogony !
      The Crown widziałam, że jest, ale jakoś mnie nie ciągnie do królowej ;)
      mam zamiar wrócic do Gotowych na wszystko, który oglądałam lata temu w TV i po chyba 4 sezonie przerwałam, a słyszałam, ze jest odlotowy :) ale tam w kazdym sezonie 24 odcinki, więc około 100 mi zostało, więc boję się, że przepadnę na miesiąc :)))

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Mam znajomą, która ma pseudonim Czapla i kiedyś zawsze żurawie myliłam z czaplami, więc jestem przez nią wyedukowana :) co do seriali, wciąż do Korony nie dotarłam, ale obejrzałam inne bzdury i doszłam do wniosku, że w filmach to już nic dla mnie nie ma. Pozostaje mi spacerowanie i fotografowanie :* uściski.

      Usuń
  7. Żurawie przepiękne :) trzymam za nie kciuki! Też się wyłączam przy pomocy seriali kiedy potrzebuje mentalnie odpocząć, tylko tematykę mam nieco inna :) pozdrawiam! X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja lubię dreszczyk emocji, zagadki kryminalne i filmy pokazujace zachowanie jednostki w sytuacjach ekstremalnych, może dlatego, że sama na takie sytuacje od lat jestem narażona, chociaż nikogo nie zabiłam, a nawet nie zamierzam ;)
      buziaki :*

      Usuń