poniedziałek, 20 lutego 2017

wiosno, ejże ty!



Wiosny na gwałt potrzebuję! 
Marazm ogólny mnie męczy, na zaprzyjaźnionych blogach też go widzę i czytam. 
Ale coraz bliżej , niż dalej. Zainspirowana zdjęciami  Mariji Wrocławskiej poszłam  i ja w słoneczną niedzielę szukać przebiśniegów, ale niet, niente i nie ma, póki co, w każdym razie w Soniczkowie. 
Za to byłyśmy z córkami na warsztatach "Pani to potrafi" organizowanych przez IKEA i wyszłyśmy bogatsze o wiedzę, 3 tace  "dołóżkowe" i w pełni zainspirowane, co mam nadzieję, że przełoży się na odnowienie kilku mebli w domu. Potrzeba tylko słońca i mocno dodatniej temperatury, bo prace te musimy wykonać na tarasie. W kolejce czekają więc dwa stoły, jedna komoda "ludwikowska" i jedna komódka. Ponadto jedna ze ścian w salonie też zmieni kolor na modny teraz kolor ciemnej zieleni wpadającej w niebieski, taki też kolor dostaną nogi stołu w salonie.
Takie plany, mam nadzieję, że wyjdzie ok.
 Zaopatrzyłam się już w preparaty do ściągania farby, lakiery, pędzle, narzędzia do drapania drewna. Do kupienia pozostały farby Annie Sloan, którymi to pracowałyśmy w IKEA  i które są 
ogólnie uważane za najlepsze, a co ciekawe, można nimi malować nawet tkaniny tapicerskie. 
Póki co salon wygląda jak zbiór przypadkowych mebli lub jakiś składzik , 
co mnie wnerwia i burzy mój ład wewnętrzny ;) 

    te kwiaty to tapeta winylowa, zabezpieczona później, 
tak jak i pomalowane brzegi tacy , lakierem


te obie tacy w 100% były malowane samodzielnie, wzory z szablonu 


 Każda z nas ( Najstarsza Najmłodsza i ja ) wykonała jedną tacę. 
Może zgadniecie- Która z nas jest autorką - różowej, szarej z z fantazyjną mozaiką i tej w kwiaty ?  :)
Na zdjęciach wyglądają paskudnie, w rzeczywistości są dużo ładniejsze.
Malowane były farbą kredową, potem zostały polakierowane lakierem do farb kredowych.

buziaki
sonic 

33 komentarze:

  1. Ja zgaduje ze różowa taca to latorośl?? super te tace! :D A u mnie przebiśniegi to już od dobrego miesiąca szaleją. Krokusy tez. Tak na marginesie, przebiśniegi nie musiały żadnego śniegu przebijać, tylko trawę.... No i u mnie na blogu marazmu nie uwidzisz, tylko jednorożce ;)
    Uściski Sonic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co nie podpowiem, poczekamy na inne typowania :)
      U nas śniegu już nie ma, ale zima nie powiedziała ostatniego słowa.
      U Ciebie zawsze kolorowo i optymistycznie :)
      Buziam :*

      Usuń
    2. Znaczy na blogu, to tak :D ale za oknem to Szkocja raczej słynie z szarości niz kolorów ;) Kolejna wichura szaleje za firanka kiedy pisze te słowa .... czekam na resztę typów! Buzka xx

      Usuń
    3. u nas właśnie leje od popołudnia brrrr

      Usuń
  2. Zgadywać nie będę, bo nie mam pojęcia o gustach latorośli. Tace mi się podobają, pomysł na kolorową ścianę też. Gdyby nie marazm, remont kuchni już byłby w toku, a teraz jestem gotowa zrezygnować, to mnie przerasta. Wiosny u mnie nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to jest- chęci są, a potem człowieka niemoc dopada :(
      TY Ewciu i tak dużo robisz i malujesz .. :)

      Usuń
  3. różowa Młodsza, Ty romby a artystka kwiaty )))))))))))))))))))
    wszystkie świetne bardzo )))

    teatralna

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja w kwiaty, Młodsza różowa, Starsza romby :)
    Świetne plany na cieplejsze dni!
    Tęsknię za wiosną, zmęczyła mnie zima w tym roku okrutnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozowa - Najmlodsza
    Szara - Srednia
    W kwiaty - Najstarsza
    Macie jeszcze umyslnego, ktory bedzie Wam podawal na tych tacach sniadania do lozek? :)))

    Moglabys pokazac ten swoj chaotyczny salon-skladzik, zebysmy mogly miec wyobrazenie, a po metamorfozie zebysmy poumieraly z wrazenia, jak wszystko sie pozmienialo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty też brawo ! :)
      Pokażę, jak już zrobię :P

      Usuń
    2. te romby na tacy Średniej są bardzo ładne, wyglądają jak przetarta mozaika
      Umyślnego ma tylko Średnia, ja już mieć nie będę, Najmłodsza będzie mieć :P

      Usuń
    3. Musicie sobie sprawic jednego dla Was trzech. Bez podtekstow, tylko do podawania sniadan do lozka. :)))

      Usuń
    4. Póki co narzeczony Najstarszej ma szansę na śniadanka do łóżka, bo dostanie tą tacę w prezencie :)))
      Ja mogę liczyć na córki, one na mnie ;P

      Usuń
    5. Tu nie chodzi, kto na kogo moze liczyc, to jest oczywiste.
      Chodzi o to, byscie wszystkie trzy mialy obsluge, co najmniej w niedziele rano. :))

      Usuń
  6. Mojem zdaniem Ty to róż, kobiecy i intrygujący:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoja w romby, kwiaty Starszej, różowa Młodszej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powyżej prawidłowe odpowiedzi :)

      Usuń
    2. troszkę wiedzy za to liznęłyśmy plus podpowiedzi od Ciebie...może w końcu coś mi się uda zrobić :)

      Usuń
  8. Własnie moja znajoma bawi sie w odnawianie/malowanie mebli,posiedziałam u niej ze 2 godziny i juz mnie głowa rozbolała,chociaz farba (kredowa)miala bardzo delikatny zapach.
    Podiziwam ja,bo ona teraz w pomieszczeniu codziennie ocs maluje, ja bym nie dała rady. Pozneij sobie przeciera np.to co tam na meblu chce , następnie specjalnym woskiem woskuje, no i tez czasami lakieruje specjalnym lakierem.
    Ale niektóre rzeczy maluje tez faba akrylową (my kiedys tez tak malowalismy nasze stare szafy).

    OdpowiedzUsuń
  9. No i wybiera ise do tej Nowizny, zeby poogladać i kupic ózne graciołki do przeróbek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nas też głowy bolały, nie wiem czy od farby, czy z wrażenia, hałasu.. bo farby rzeczywiscie nie śmierdzą
      Nowizna ma absolutnie zabawną nazwę w kontekście tego targowiska :)
      Oglądałam zdjęcia- wygląda to na sam badziew, ale pewnie czasem jakaś perełka się trafi

      Usuń
  10. Ja wlasnie dalam anons na blogu, ze u mnie juz wiosna w pelni. Jeszcze sie nie przeklada na kwiecie i liscie, ale juz jest cieplo, nawet bardzo cieplo. Zdecydowanie za cieplo na luty i za cieplo bo czlowiek zupelnie nie przygotowany ani nie przyzwyczajony:))
    Ale lepsze to niz deszcze i breja.

    OdpowiedzUsuń
  11. No to dziewczyny już zgadły mnie pozostaje podziwiać co tez robię. Wiosna jak to u nas skrada się powoli a my ją podglądamy. Serdeczności wielkie i duże wsparcie. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukam wiosny, ale coś jej nie widać :( U nas wieje i popaduje, ale jeszcze troszkę, a będzie pięknie :)
      Odściskuję :*

      Usuń
  12. Już wiadomo która z Was malowała którą tacę. Dodam tylko, że wszystkie piękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widać pięknej kolorystki szlaczka na różowej i tych rombów :(((

      Usuń